sunnuntai 18. joulukuuta 2016

Pedofiilisymbolit ja lastensuojelu - osa 6: Metsä Group ja Uusi Lastensairaala


Kirjoitussarjan aiemmat osat:
  1. Ingman ja Pelastakaa lapset
  2. Lotus ja SOS-lapsikylä
  3. Pampers ja UNICEF
  4. Nutricia baby ja Ensi- ja turvakotien liitto
  5. Yhteisvastuu ja Partio

Vuorossa Metsä Group ja Uusi Lastensairaala. (Vinkki nimimerkiltä Vesku.)

FBI: pedofiilisymboleja listaava dokumentti:
"The GirlLover logo (GLogo) depicted below is a small heart surrounded by a larger heart, which symbolizes a relationship between an adult male or female and minor girl."




Eli suuren sydämen sisällä pienempi sydän, mikä kuvaa aikuisen ja lapsen välistä seksuaalista suhdetta.





Metsä Group on yli 10 000 ihmistä työllistävä ja noin 5 miljardin euron liikevaihdolla toimiva yritys. Sillä on tytäryhtiö Metsä Tissue, jonka tuotevalikoimaan kuuluu melko tunnettu vessapaperibrändi Lambi.

Lambin tuotepaketti:





Suuren sydämen sisällä pienempi sydän.

Toinen Lambi-tuote:





Lisää sisäkkäisiä sydämiä.

Kuten tämän kirjoitussarjan aiemmissa osissa on moneen kertaan todettu, kaavaan kuuluu että pedofiilisymboliikkaa käyttävät yritykset ja organisaatiot esiintyvät julkisuudessa "lasten auttajina". Näin toimii myös Metsä Group:

http://uusilastensairaala2017.fi/ajankohtaista/43/mets-group-tukee-uutta-lastensairaalaa-miljoonalla-eurolla


(klikkaa suuremmaksi)

Anne Berner, Uuden Lastensairaalan puheenjohtaja


Nyt on hyvä muistaa eräs tosiasia. Kun yritykset tekevät "hyväntekeväisyyttä", se ei ole koskaan oikeasti hyväntekeväisyyttä - ei siinä mielessä kuin se tavallisen kansan keskuudessa mielletään.

Kun yritys käyttää johonkin rahaa, se on aina sijoitus. Tällaisella sijoituksella on aina joku tuotto-odotus. Se, että sijoitus naamioidaan hyväntekeväisyydeksi, ei poista sitä tosiasiaa, että tällainen näennäinen hyväntekeväisyys on aina mm. brändin rakentamista ja julkisuuskuvan kiillottamista, johon yritysten kannattaa sijoittaa rahaa.

Lahjoitus hyväntekeväisyyteen voi olla esimerkiksi mainos, josta saadulle huomioarvolle on tarkkaan laskettu hyötyarvo. Se on liiketoimintaa - ja liiketoiminnan tavoite on aina hyödyn tuottaminen omistajille.

Usein ajatellaan, että tuo hyöty tarkoittaa aina rahaa. Mutta entäs ne toisenlaiset "hyödyt"?

Muistellaan Jimmy Savilen tapausta. Hyvin tunnettuna julkisuuden hahmona Savile oli aktiivinen "hyväntekijä", jolla oli keskeinen rooli Stoke Mandevillen sairaalalle kerättyjen lahjoitusvarojen keräämisessä. Tämän seurauksena Savile sai sairaalalta erityiskohtelua tarjoamalla hänelle vapaan pääsyn sairaalaan ja tilat hänen "harrastukselleen".

Savile sai kenenkään estämättä käyttää hyväkseen 60 lasta kyseisen sairaalan tiloissa. Vaikka Savilesta tehtiin lukuisia valituksia, sairaalan johto suojeli Savilea ja antoi hänen jatkaa saalistustaan yli kahdenkymmenen vuoden ajan. Uhreihin kuului mm. kahdeksanvuotias tyttö, jonka Savile raiskasi 10 kertaa.

https://www.theguardian.com/media/2015/feb/26/jimmy-savile-abuse-stoke-mandeville-hospital-inquiry


Sir Jimmy Savile


Savilen tapaus muistaen, mitä pitäisi ajatella tästä yhtälöstä: Pedofiilisymboliikkaa tuotteissaan käyttävä yritys lahjoittaa suuren summan rahaa lastensairaalalle.

Kysymys kuuluu: Miksi?



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti